Cichlid Fish Forum banner
21 - 40 of 58 Posts
Discussion starter · #21 ·
Ik heb zelfs het tegenovergestelde gelezen, dat ze in groepen van 2 of meer gehouden moeten worden... Ga nu die foto's bekijken :D Ik hou van MFK....

Ik vergat op te merken dat om een vraag op de eerste pagina te beantwoorden, op ongeveer 7 inch, de mijne geen volgroeide l. dorsigera kon eten. Zou niet in haar mond passen. En in feite, afhankelijk van of ik besluit de zilveren arowana's in de tank te houden met de eartheaters (wat me ervan weerhoudt de jonge eartheaters te houden tot ze opgroeien), was ik van plan ze samen in dezelfde tank te houden.

Ik had geluk met het houden van een enkele Uaru als nat huisdier. Groepen zijn interessant, maar niet noodzakelijk.

De mijne zou geen vissen eten die in zijn mond zouden passen. Hij was er gewoon niet in geĂŻnteresseerd...

Sla daarentegen zijn ze er allemaal over...

Probeer aardappel(en) - het is alsof je ze verstoppertje ziet spelen! Het is echt indrukwekkend waartoe die tanden in staat zijn.

Probeer diepgevroren maĂŻskorrels. Mijn Festivum en Uaru hebben een maĂŻskorrel-eetwedstrijd.

Hier zijn er een paar van mij toen ze net begonnen te spawnen. . .

Image

Image

Image

IK SCHOP MEZELF NOG STEEDS :x om ze weg te hebben gedaan.

Ray

:lol: Ik heb meer nakomelingen gehad met deze twee koppels dan met alle andere cichliden die ik ooit heb gehouden - zelfs cons! Eén keer per week - één koppel op maandag en het andere koppel op woensdag.

Discussion starter · #34 ·
Wow RayQ, dat zijn een hoop jongen... Wat heb je er allemaal mee gedaan? Heb je ze grootgebracht en verkocht, of waren er hongerige vissen om de populatie onder controle te houden? Hoe waren de Uaru als ouders? Ongeveer hoe groot waren hun legsels? (sorry voor alle vragen, lol)

Ik wou dat het veel jongen waren geweest! Ik heb een hoge pH (8,0) uit de kraan en een hoog calciumgehalte in mijn water, er zat geen bevrucht ei in de groep! Mij is verteld dat hard water (voornamelijk calcium) de buitenste laag van de eieren negatief beĂŻnvloedt. Ik heb succes gehad met het opkweken van jongen met RO-water, maar ik denk dat ik de niveaus niet genoeg kon verlagen voor de Uaru-eieren. Ik weet dat beide paren vruchtbaar waren, de man aan wie ik ze gaf, kweekte jongen uit de eerste legsels van beide paren.

Bied nooit je excuses aan voor het stellen van vragen :lol:

Discussion starter · #39 ·
bernreuther said:
Raad eens wat ik vandaag heb gekregen...

klik hier
Precies.. zo jaloers!

Ik zie ze hier in LFS en ik wil er een paar ophalen! Ik moet echter eerst ruimte maken in mijn tank voordat ik er meer grote jongens aan toevoeg... Zelfs als het vandaag maar kleine jongens zijn ;)

Ze zouden ook de oranje variant zijn. Zelfs als ze dat niet zijn, heb ik er toch een goede deal mee gesloten.

Deze kleine jongens zijn hilarisch. Ze zijn allemaal de beste vrienden en eten als varkens. Ik kan niet wachten tot ze een formaat hebben bereikt waardoor ik ze in de grote tank kan plaatsen.

21 - 40 of 58 Posts